KNIF WNE UW
Statut

Statut

Regulamin Koła Naukowego Inwestycji i Finansów

Wydział Nauk Ekonomicznych
Uniwersytet Warszawski
ul. Długa 44/50, 00-241 Warszawa

Nazwa i siedziba koła

§1

Koło Naukowe Inwestycji i Finansów, zwana dalej Organizacją, działa na podstawie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, Statutu UW oraz niniejszego Regulaminu.

Siedzibą Organizacji jest Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego ul. Długa 44/50, 00-241 Warszawa.

Cele Organizacji i sposoby ich realizacji

§2

Celem Organizacji jest:

szerzenie wiedzy na temat funkcjonowania rynków finansowych,

uświadamianie studentów o licznych możliwościach inwestowania kapitału,

promowanie zachowań etycznych na rynkach finansowych,

zainteresowanie w/w tematyką,

pomoc, organizacja i koordynacja inicjatyw i przedsięwzięć naukowych, społecznych, kulturalno-rozrywkowych młodzieży studenckiej,

tworzenie akademickich środowisk wspólnych zainteresowań i działalności kulturalnej, naukowej i społecznej,

integracja studentów Wydziału Nauk Ekonomicznych wszystkich kierunków i lat studiów,

propagowanie i rozwijanie etyki społecznej i zawodowej członków Organizacji,

upowszechnianie wiedzy na tematy ekonomiczne, społeczne, polityczne i filozoficzne,

umożliwienie członkom Koła zdobywania przewag konkurencyjnych na rynku pracy,

promowanie Wydziału Nauk Ekonomicznych i całego Uniwersytetu Warszawskiego,

upowszechnianie w kraju i za granicą osiągnięć absolwentów i studentów Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.

§3

Organizacja realizuje swoje cele poprzez:

organizację seminariów i warsztatów dla członków Organizacji,

organizację wydarzeń dla studentów UW i innych uczelni,

organizowanie spotkań z przedstawicielami świata biznesu i finansów,

prowadzenie strony internetowej oraz fanpage’u na facebooku Organizacji,

prowadzenie analiz i badań dotyczących aspektów funkcjonowania rynków finansowych,

nawiązywanie kontaktów i współdziałanie z osobami, instytucjami i organizacjami zainteresowanymi działalnością Organizacji,

kształcenie i doskonalenie swoich członków,

organizowanie wyjazdów, wycieczek i obozów rekreacyjno-towarzyskich młodzieży,

informacyjne, organizacyjne, techniczne i finansowe wspieranie aktywności studenckiej i młodzieży szkolnej,

Członkostwo

§4

Członkiem Organizacji może być każdy student Uniwersytetu Warszawskiego. O członkostwo Organizacji może ubiegać się również doktorant UW, który uzasadni zainteresowanie realizacją jej celów.

§5

Nabycie członkostwa Organizacji następuje wskutek uchwały Zarządu Organizacji.

Utrata członkostwa następuje: na skutek uchwały Zarządu Organizacji; na skutek oświadczenia woli wystąpienia z Organizacji, podanego
do wiadomości Zarządu; na skutek rocznej nieaktywności członka Organizacji; na skutek dwóch nieobecności na Walnym Zgromadzeniu Członków; z powodu zgonu członka; z powodu skreślenia z listy studentów. Dodatkowo podstawą do usunięcia członka przez Zarząd jest nieobecność na co najmniej trzech spotkaniach Organizacji.

Od decyzji Zarządu o wykluczeniu z Organizacji członek może się odwołać do Walnego Zgromadzenia Członków.

§6

Członek Organizacji ma prawo do:

czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Organizacji,

udziału w pracach Organizacji, korzystania ze wszystkich urządzeń, obiektów i stwarzanych przez Organizację możliwości,

używania odznak i znaków Organizacji, a także jego reprezentowania na wszelkich imprezach i spotkaniach o charakterze nie kolidującym z celami i filozofią działania Organizacji,

zgłaszania opinii, wniosków i postulatów pod adresem władz Organizacji.

§7

Do obowiązków członków należy:

aktywne uczestniczenie w pracach i realizacji celów Organizacji,

stosowanie się w swojej działalności do uchwał oraz wytycznych władz Organizacji,

regularne opłacanie składek członkowskich na rzecz Organizacji, w przypadku ich występowania.

Władze Organizacji: powoływanie, odwoływanie, kompetencje

§8

Do władz Organizacji należy:

Walne Zgromadzenie Członków,

Zarząd,

Rada alumnów.

§9

Do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków należy:

uchwalanie i zmiany Regulaminu Organizacji,

wybór Prezesa, a na jego wniosek innych członków Zarządu,

rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu,

podejmowanie decyzji o rozwiązaniu Organizacji,

rozpatrywanie innych spraw wniesionych przez członków Organizacji.

§10

Walne Zgromadzenie Członków zwoływane jest przez prezesa Zarządu Organizacji co najmniej raz w roku oraz na żądanie co najmniej połowy członków Organizacji.

Jeśli prezes Zarządu nie zwołał Walnego Zgromadzenia w wyznaczonym terminie lub jest on nieaktywny, Walne Zgromadzenie może zostać zwołane przez wiceprezesa Organizacji lub co najmniej połowę aktywnych członków Zarządu.

W Walnym Zgromadzeniu Członków uczestniczą członkowie Organizacji.

§11

Walne Zgromadzenie Członków podejmuje decyzje większością bezwzględną głosów w obecności co najmniej połowy uprawnionych.

§12

Zarząd Organizacji jest co najmniej czteroosobowy i składa się z prezesa, wiceprezesa,  oraz innych członków jeżeli Walne Zgromadzenie Członków tak postanowi.

§13

Kadencja Zarządu trwa jeden rok.

§14

Zarząd podejmuje decyzje większością głosów swoich członków we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków.

§15

Prezes Zarządu kieruje pracami Zarządu oraz reprezentuje Organizację na zewnątrz.

Prezes Zarządu w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku składa Rektorowi coroczne sprawozdanie z działalności Organizacji za rok poprzedni.

Prezes Organizacji zobowiązany jest przedkładać Rektorowi wszelkie zmiany w Regulaminie Organizacji, zmiany we władzach Organizacji i aktualny wykaz członków Organizacji.

Rada alumnów

§16

Organem doradczym Organizacji jest Rada Alumnów.

W skład Rady Alumnów wchodzą osoby, które były członkami Zarządu Organizacji.

Na czele Rady Alumnów stoi Przewodniczący.

Przewodniczący Rady Alumnów jest powoływany i odwoływany przez Zarząd Organizacji.

Na mocy uchwały zarządu Organizacji do Rady Alumnów mogą wejść osoby wybrane spośród pozostałych członków Organizacji, po zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Rady.

Udział w Radzie Alumnów jest dobrowolny.

Przewodniczący Rady Alumnów może pełnić rolę pomocnika Opiekuna Naukowego.

Rada Alumnów przestaje istnieć z chwilą rozwiązania Organizacji.

W przypadku, gdy członek Rady Alumnów działa na szkodę Organizacji, może być odwołany w drodze uchwały Zarządu Organizacji, za zgodą Przewodniczącego Rady Alumnów.

§17

Członkowie Rady Alumnów mają prawo do uczestniczenia w spotkaniach Organizacji i udziału w Walnym Zgromadzeniu Członków Organizacji, ale bez praw wyborczych.

Członkowie Rady Alumnów powinni w miarę możliwości służyć pomocą i doradzać w prowadzeniu działalności Organizacji.

Przewodniczący Rady Alumnów Organizacji ma prawo do:

reprezentowania Rady Alumnów,

przedstawiania stanowiska Rady Alumnów w kwestiach dotyczących działalności Organizacji,

promowania Organizacji w świecie nauki i gospodarki,

uzgadniania z Opiekunem Naukowym Organizacji strategii działalności Organizacji.